Manažeři ztrácí lidi, kvůli opravdovému zájmu

Jedna z příčin odchodu zaměstnanců je nedostatek opravdového zájmu manažera o jeho členy týmu.

Můj kamarád manažer nedávno ztratil dva lidi.

Vůbec to nečekal.

“Kdy ses jich naposled zeptal, jak jsou ve firmě spokojení?”

Z jeho výrazu jsem pochopil, že nikdy.

Přitom stačí tak málo. 

Jak si zde spokojený?

Jak bych ti mohl pomoci?

Co bys potřeboval?

Jak tě baví tvoje práce?

Co bych mohl dělat lépe?

Co by firma mohla dělat lépe?

Samozřejmě nelze čekat upřímné odpovědi, pokud o člověka nemáte opravdový zájem.

Pokud jste vašim lidem takovéto otázky nikdy nepokládali, tak je dobré je nejprve uvést.

“Chtěl bych ti položit několik otázek, na které se normálně neptám. Uplynul už nějaký čas od toho, co si nastoupil a zajímalo by mě, jak se ti zde líbí a co bychom mohli zlepšit.”

Rádi byste podobné příspěvky číst pravidelně? Spojme se na LinkedInu.

====

Moje příspěvky na sociálních sítích nejsou ukázka koučování. Jsou to jen mé zkušenosti a pohledy na život.